Shaklee 101: Introduction to Vivix

Kuliah Vivix

Meh kita belajar apa itu Vivix dan mengapa anda tak patut tak cuba meminumnya.

Takrifan
Ni la benda yang dipanggil Vivix. Kalau tengok bawah nama Vivix tu, ada perkataan 'Botanical Beverage Mix'. Meh kita kenal lebih lanjut apa benda itu 'botanical' 'beverage' 'mix'.

Yang paling simple ialah part beverage. Maksudnya minuman. So, Vivix ni dalam bentuk cecair ya; bukan pil, bukan kapsul, bukan serbuk yang perlu dibancuh. Tapi, di bahagian 'Penggunaan' nanti, kita lihat macam mana nak minum Vivix ni.

Part kedua ialah 'mix. Maksudnya adalah campuran kan? Maksudnya, Vivix ni bukan dibuat daripada satu jenis bahan je. Ada bebearapa. apakah bahan-bahan tu?

Yang utama ialah anggur muscadine, European elderbery, purple carrot, dan Japanese knotweed. Semuanya bahan tanaman semulajadi. Sebab itu vivix ni boleh dipanggil minuman 'botanical'. Sirap ubat batuk dan ubat sakit kepala yang korang selalu makan tu botanikal ke tak? Kalau bukan berasal bahan buah-buahan, herba dan sayuran, tak de la dipanggil botanikal. Botanikal ya.... bukan chemical. insyaAllah lebih mesra badan, tidak berbahaya, malah meningkatkan kesihatan badan.

Kegunaan

bahan-bahan botanikal yang digunakan membuatkan Vivix ni sangat power sebagai antioksidan. Khasiat antioksidan dan lain-lain yg ada dalam sebotol Vivix yang comey tu boleh menghasilkan kesan "slowing a key mechanism in cellular ageing". Apa ke bendanya tu? Cakap mudahnya, boleh awet muda beb. Kalau up sikit lagi... cakapnya ialah ia boleh pertahankan sel (defence), perbaiki sel (repair), tenaga sel (energy) dan cell performance (apa ke bendanya ni nak translate ke bahasa melayu?). kalau nak senang ingat, fungsi Vivix ialah DERP.

Bila sel-sel badan sihat, normal, dan power, maka badan jadi sihat dan muda. Peminum Vivix dapat lihat kesan pada diri sendiri. Ada yang dapat pulih atau kurangkan tahap diabetes, darah tinggi, artritis, gout, dan lain-lain. Kalau korang tak de diabetes, memang Vivix tak dapat pulihkan la. Ia tolong kurangkan masalah kesihatan yang korang ada je. Kalau tak de masalah kesihatan, korang jadi lebih sihat, bertenaga, dan lambat (kelihatan) tua.

Penggunaan

Susah ke nak minum Vivix ni?

Senang je. Bebudak yang belum mukallaf dan baligh pun boleh buat. Tapi Vivix ni disarankan untuk yang 18 tahun ke atas je. Rated 18 ya. Cara nak minum ialah....jeng jeng jeng...baca Bismillah, dan selawat. then ambil sudu teh (bukan sudu camca atau senduk ya), tuangkan, dan minum. Buat sekali (YA...sekali je) sehari. Jangan minum macam minum sirap pulak....sampai segelas sekali teguk. Seeloknya, minum waktu malam sebelum tido (merujuk kepada oang yang tido lepas isya ya...bukan sebelum subuh). Kalau terlupa minum malam, minum awal pagi, sementara perut masih kosong.

Itulah dia kuliah pengenalan Vivix. I suka sangat Vivix. You rugi kalau tak try. Contact I untuk try: 0132408451(sms/whatsapp) atau pakalang@yahoo.com.


Comments