Wednesday, December 04, 2013

Minyak oh Minyak

Bila harga minyak naik, ramai yg naik marah. Bila naik marah, tekanan darah pun naik. Bila tekanan darah naik, kesihatan badan menurun.

Bukan harga minyak je sebenarnya yang boleh membuat kesihatan merosot. Salah makan minyak pun boleh menjejaskan kesihatan. Of course, rasanya tak de la yg 'tersilap' makan minyak petrol atau diesel. Tapi banyak minyak yang halal dimakan yang kita makan secara berlebihan. itu yg menjadi masalah. Minyak-minyak yang halal tu, macam minyak masak dan lemak dari daging, boleh meningkatkan kolestrol jahat dalam badan. Bila yang jahat-jahat ni berkumpul, depa sempitkan saluran darah. Macam mana nak cuci? Bukannya senang nak cuci secara manual.

Kalau makanan menjadi punca salur darah tersumbat, makanan jua lah yang sesuai untuk menterbalikkan prosesnya. 'Ubat' tidak bertindak seperti makanan - sesuai mengangani simptom, bukan menangani masalah. Kalau nak tangani masalah secara langsung, boleh cuba pelbagai makanan yang berkhasiat lagi menyihatkan.

Di  Disember ni, ada promosi istimewa dari Shaklee. Distributors Shaklee dah tau keistimewaannya. Minyak ikan cap OmegaGuard memang bagus utk kurangkan kolestrol jahat dalam badan. Tentang harganya, yang belum tahu, ni nak cerita: harga biasa RM136 sebotol (90 kapsul). La ni boleh dapat harga RM110 sebotol. Kalau nak jimat lagi, pakat dengan kawan beli sebotol seorang, jimat RM10 i.e. bayar RM200 je utk dua botol.

 RM110 tu, insyaAllah, sebahagian ikhtiar kita nak cuci saluran darah. Upah nak cuci rumah pun mahal, apatah lagi nak cuci saluran darah. Marilah kita makan minyak yang betul. whatsapp teman di 0132408451

No comments: