M S Garden Hotel Kuantan

Rezeki yang datang bukan semuanya dijangka. kekadang dapat rezeki terpijak kan? Durian runtuh kata orang. Minggu lepas, durian runtuh berlaku dalam bentuk penginapan semalam di Hotel M S Garden di Kuantan. Hajat di hati memang ada nak ke Kuantan. Tapi plan ke sana sempena persidangan antarabangsa Jururawat anjuran IIUM di bulan Oktober nanti. Dengan tak disangka-sangka, bulan June (hampir 4 bulan lebih awal), dapat jemputan untuk ke Kuantan sebagai penceramah.

Jemputan tu datangnya daripada Kuliah Farmasi UIAM Kuantan. Mulanya, dah pass kat kawan, tapi dia tak dapat penuhi jemputan. Maka, gagahkan dan beranikan juga diri untuk deliver tajuk 'Development of Islamic Personality' dan 'Importance of Knowledge and its Spiritual and Ethical Significance'. Rasa macam ahli falsafah pulak bila diminta bercakap tentang tajuk tu, lebih2 lagi tajuk yang kedua. Apapun, terima kasih kepada pihak penganjur. It was a pleasure sharing what I know with you all. 

Sebagai ole-ole dari Kuantan, ada beberapa gambar bilik hotel. It has to be the biggest standard hotel room that I've seen. It can fit three of the same room that I occupied in Osaka. Tak de la semewah mana. Tapi, ruang yang generous itulah durian runtuhnya. 







Comments