Thursday, January 20, 2011

konvo

Loughborough memang boleh dikelaskan sebagai universiti bertaraf antarabangsa: tenaga pengajar dan pelajarnya datang dari pelbagai negara. Hasil penyelidikannya juga mendapat tempat di kalangan penyelidik lain seluruh dunia. Dengan pelajar yang datang dari ppelbagai negara, tak hairanlah jika majlis konvo pun bersifat antarabangsa.

Mengikut rekod di laman sesawang universiti, international graduation ceremonies pernah diadakan di Malaysia dan Singapura pada tahun 1995, 1997, 1999, 2001, dan 2003. Pada 2005 dan 2006, Singapura dan China pula menjadi tuan rumah. Pada tahun 2008, hanya satu majlis diadakan di Singapura. Kali terakhir majlis antarabangsa diadakan ialah pada 2009 iaitu di Singapura dan China.

Pada 2011, siapakah tuan rumah?

Jawapannya: tak de sapa-sapa. baru je dapat email dari pejabat Graduation. Tahun ni majlis konvo hanya diadakan di Loughborough pada July dan Disember.

Ate berambat le teman nak teghobang semata-mata untuk ngambil sekerol.

:-(

dah bersemangat nak pergi konvo kat Singapore. Tah pegi mana dah semangat tu.

No comments: