biometric

Hari Selasa lepas Marwan bersekolah separuh hari je. Pukul 12pm dah keluar - sebab ikut ayah dan ummi gi Derby. Niat ke Derby ialah bertemujanji dengan staf di Identity and Passport Services. Temujanji yang ditempah secara dalam talian itu sebahagian daripada proses nak melanjutkan tempoh visa.

Temujanji pukul 2pm. Disuruh tiba 30 minit lebih awal. Pusing punya pusing - SatNav tak leh harap & ada kerja pembaikan jalan - sudahnya parking agak jauh dari ofis. Pusing punya pusing lagi...baru jumpa ofis. Waktu sampai, ofis masih tutup sempena waktu makan tengahhari. Pukul 1.30 baru bukak balik. Tak ramai yang beratur di luar ofis - semua dah ada temujanji masing-masing agaknya; tiada pelanggan jalan masuk (?) (walk-in).

Petugas di kaunter tu sangatlah ramah dan mesra. Proses ambil cap jari dan ambil gambar tak lah lama sangat. Tima kasih encik petugas kaunter. Harap-harap pekerja yang memproses permohonan kami di Sheffield sebaik petugas kaunter. Dan harap-harap proses yang seterusnya tidaklah terlalu lama.


Comments