cerite mike

Dapat juga mike duduk balik di kerusi yang disentap bulan 2 hari tu. Nampak benar rasa lega dan seronok di muka mike. Senyuman mike manis, tapi manis lagi senyuman rakyat jelata yang menyokong mike. 

Teman senyum juga. Tapi teman tak tahu lama mana nak senyum. Bila memikio apa yang nak jadi lepas ni, teman jadi kelat. Disebabkan ada 3 orang Pakatan yang tukar nama kepada Abdul Barisan, mike dah hilang majoriti. Kot2 lepas ni timbul usul undi tak percaya kepada mike. Dulu deme nyentap kerusi. Takut2 lepas ni dema buat undi untuk ngambil kerusi tu balik. Hanchorr.. kulu kelor ngusung kerusi je la keghojanya. 

Harap2, lepas ni semua kerusi tu dapat dikosongkan. Bior rakyat jelata yang pilih semula sapa yang dema endak duduk kat kerusi tu. Yang teman harapkan:-

1) Wakil PKR tu bior le yang berjenih. Jangan diunjukkan wakil yang gemor 'sedekah'.
2) Jangan le berlaku lagi keadaan menang kerusi, tapi tanah lepaih ke tangan orang lain. Nak dipacak kerusi tu di mana? Atas tanah wakaf? Tanah kubor?
3) Tak de le berlaku kecoh2 sampai tersembor gas pemedih mata. 
4) Kepada yang menang dan dapat duduk dalam dewan nanti, pakai aje le kereta yang ada. usah le nukor kereta baru pulok lagi. Jenuh asyik nak nukar kereta je. 

Comments

Unknown said…
entri ni pasal politik di Perak, kan? baru jer tengok berita, senyum bertahan untuk 19 jam saja, apa nak jadi la politik Malaysia ni...
Aina said…
udoh kena ambik balik..memang huru hara benor jadinye..Sian..
Cam ne la nak bina 1Malaysia. 1Perak pun tak terbuat.