Ping Pong

Esok perlawanan ping pong utk org Melayu Malaysia Loughborough akan berlangsung di Edward Herbert Building. Sejak seminggu dua lepas, aku sibuk (dan buat-buat sibuk) merancang perlawanan tersebut, sebab aku dah diberi tanggungjawab sebagai penganjur pertandingan.

Ada le beberapa dokumen yg aku kena siapkan: jadual perlawanan, aturan perlawanan, jadual keputusan, dan lain2 lagi. Yang paling susah ialah nak buat keputusan. Macam2 pertimbangan yg perlu dibuat. Nasib baik dapat support dari kenkawan, esp abg Hazman penganjur bersama. Bukan senang nak puaskan hati orang. Kena consider practicality and fairness. Tanpa ada banyak degree of freedom (i.e. banyak constraints), terpaksa traik nafas, dan buat je keputusan. Kalau orang nak bangkitkan isu apa2 selepas pertandingan, itu hak depa. Aku jadi penganjur bukan dapat bajet besar pun. £30 je utk cater >30 players. lagipun, kalau ikut bab awliyat, first year report aku tu lebih utama.

So, bila nak tulis report? Asyik ngadap blog je? :-)

Comments