Makan pizza




Alkisah, termengidam makan pizza masa jalan2 kat Aberdeen. Terbayang kemasinan ikan bilis bercampur kelemakan keju. Kaki pun ringan je panjat tangga ke restoran Pizza Hut di Union Street.

Bila tengok menu, ada 2-course set meal. Maka dipilihlah starter oven-baked portobello mushroom dan personal pan pizza. Untuk memanaskan badan, hot chocolate terpilih masuk tekak. Hot chocolate sampai dulu. Alamat sejuk la sebelum pizza tiba. Tapi, tak pe la. Dapat jugak mengganti haba yang dihakis oleh angin sejuk Aberdeen. Bila cendawan sampai, alamak....terpesona la pulak. Macam hidangan kat restoran yg ada bintang Michelin la pulak. Stylo betul presentation dia. 'Sos' tu berasaskan cuka balsamik. Macam masuk jugak dengan cendawan yang bertatah keju dan mentega berherba. Boleh try kat rumah ni. Sapa nak jadi food taster?

Gambar pizza mana? Tak terambik. By the time pizza sampai, dah tak de selera nak amik gambar. Fokus selera pada pizza depan mata. Menarilah garfu dan pisau untuk menghalakan makanan ke dalam mulut. Kenyang.....alhamdulillah.
Posted by Picasa

Comments