Thursday, October 28, 2010

Makin hampir

Pagi ni sepatutnya bekerja di luar - mengikut ECP. Tapi, disebabkan pincang talian komunikasi, temujanji yang dirancang melalui email tidak dapat ditunaikan. Tiada janji yang telah ditulis, dan hanya bertemu tanpa dapat mencapai matlamat kerja. Maka baliklah ke rumah sebelum sempat Marwan pergi ke sekolah.

Kalau diikutkan, temu-tanpa-janji itu merupakan 'bonus'. Sasaran peserta kajian telahpun dicapai. Perbincangan dengan penyelia telah menguatkan fakta berkenaan. Penghujung bulan ini telah ditetapkan sebagai garisan penamat untuk proses mengumpul data. Seperti yang pernah ditulis sebelum ini, kadang-kadang matlamt yang bertulis itu menzahir seperti dibuat-buat. Sabtu ini, hari kedua terakhir Oktober, ada satu lagu temujanji yang mahu dipenuhi: mencari bonus yang dimalapkan pagi tadi.

Yang ingin ditemui Sabtu nanti telah sukarela mengirimkan email untuk mengesahkan pertemuan. Baik sungguh perilaku dia. Makin mudah kerja kalau ramai peserta kajian seperti dia. Mudah-mudahan ini petanda kepada penyudahan yang baik bagi proses pengumpulan data; dan juga penyudahan yang baik bagi program PhD ini secara keseluruhannya.

Lepas ini, analisis dan menulis!

No comments: