karangan: kamera saya

Saya ada sebuah kamera. Kamera itu berjenama Nikon. Saya beli kamera itu dua tahun yang lepas. Saya beli di sebuah kedai fotografi di pekan Loughborough.

Saya pernah guna kamera di beberapa tempat di England, Wales, dan Barcelona. Saya ambil gambar pemandangan, bunga, orang, dan macam-macam lagi. Saya suka ambil gambar.

Sekarang kamera saya mula meragam. Kadang-kadang saya tidak boleh ambil gambar menggunakan kamera itu. Saya rasa, komputer pada kamera itu sudah bengong. Bila saya tekan butang untuk ambil gambar, tidak ada bunyi klik. Ada juga terjadi, kamera itu klik terlalu lama sehingga gambar yang diambil jadi cerah secerah-cerahnya. Maka, hati saya pun jadi sedih.

Saya berharap kamera saya masih boleh dipakai. Sementara kamera itu boleh mengambil gambar, saya hendak mengambil gambar. Janganlah komputer kamera itu bengong sebengong-benonggnya. Sebab duit saya tidaklah banyak sebanyak-banyaknya untuk membeli kamera baru. Sekianlah saja karangann saya yang bertajuk Kamera Saya.

Comments

Unknown said…
beli kemera baru laaaa senang,
senang tu memang la senang, tapi nak menyediakan duit tu yg tak berapa nak senang.
FauzieMusa said…
maka terpaksa menangkap momen dengan pancaindera mata yang dua itu .. simpan dalam kotak memori kekal abadi.
memori internal...akan pudar juga bila neurons berkurangan