Manja

Baru-baru ni, ada seorang perempuan beri komen tentang aku. Alkisahnya, komen ini timbul disebabkan aku menjawab panggilan telefon perempuan tu ketika aku tidur ( waktu petang).
Aku jawab panggilan tu dalam keadaan mamai. Soalan-soalannya aku jawab dengan 'tak tahu' sebab otak aku belum reboot sepenuhnya.
Perempuan tu terus beri nasihat.
"lain kali, kalau tidur, jangan angkat telefon. Suara awak tu manjaaaaaaa sangat bunyinya. Buleh cair hati saya tau!"

Aiyoo....nasihat atau warning tuh? Tak sangka pulak suara bangun tido aku ni panas membara hingga boleh cairkan hati perempuan.

So, kepada sesapa yang tak nak cair...janganlah ganggu tidurku dengan panggilanmu. Hik hik....manja ke aku?

Comments

Anonymous said…
haha I had the same experience.. maka sebab itu lah masa zaman univ dulu, budak2 lelaki suka call aku time malam2 time tengah mamai nak tido.. hahahaha

manja ni very subjective.. kengkadang kita manja ngan orang yg kita comfortable with.. ngan stranger, takkan tak pasal2 nak bermanja..

pak alang manja? manja kot tu certain people.. Im sure u will be so manja to marwan...
Anonymous said…
ntah la hani. masa tak bermanja, dikatakan manja. masa nak bermanja, dikatakan mengada2. belum betul alignment kemanjaannya.
nao said…
manja? errmmmmm he he he