Monday, October 28, 2013

ketupat


Di hari raya aidilfitri yang lepas, (baru la nak tulis kat sini, kan?) dapat test skill baru: masak ketupat. Sebelum ni dah pass skill menganyam sarung ketupat (versi daun kelapa). Tapi tak pernah pun masak ketupat. Dengan iringan si kecik yang dah pandai duduk masa tu (tengoklah dia tolong menganyam sama), dapat disiapkan beberapa kelonsong ketupat. Dengan bantuan emak, dapat dimasak sekilo beras pulut. 

Makannya tak banyak mana. Tapi rasa puas sebab dapat masak ketupat. Nanti kalau terasa teringin nak makan ketupat, boleh la buat sendiri.

No comments: