Jet lag?


Hari kedua di Loughborough. Beberapa kali ayah terjaga masa tidur. Akhirnya, ayah bangun pada pukul 5 pagi. Sempat juga la meneguk susu dan air sebagai sahur. InsyaAllah, ayah nak tunaikan puasa enam di sini. Ayah telah bernazar untuk berpuasa 7 hari kalau mahkamah membenarkan ayah atau atuk dan opah menjaga Marwan; nampaknya puasa 7 hari itu belum dapat dilaksanakan.
Ayah pasti Marwan suka naik train dari London St Pancras Station ke Loughborough. Keretapinya cantik, nampak macam keretapi komuter. Laju betul. Pemandangan sepanjang perjalanan pun cantik juga. Ada banyak padang ragut dan ladang. I can see geese, horses, sheeps, and cows. Langit cerah. Sinar matahari menyerlahkan lagi warna kuning dan merah pada daun-daun yang akan luruh di musim luruh ini. Di langit ayah nampak bulan. Walaupun sudah pukul 10 pagi, bulan masih sudi menemani ayah. Bulan itu jugalah yang menemani Marwan dan insan-insan yang ayah sayang di Malaysia.
Dalam train, ada seorang lelaki yang (sangat) tinggi duduk di sebelah ayah. Dia macam ayah, sedang buat PhD. Tapi, dia buat di Nottingham dalam bidang matematik. Katanya, dia berasal dari Republik Chezck. Dia dah kawin, tapi belum ada anak lagi. Macam sedih nada suaranya bila dia cakap dia blum ada anak. Alhamdulillah, ayah ada seorang anak yang ayah sangat sayang. Walaupun jauh, ayah tetap ada Marwan. Moga Allah melindungi Marwan di mana jua Marwan berada.
Sebaik sampai di Lboro, kawan ayah tolong ayah mendaftar. Maka, dengan rasminya ayah bergelar seorang student semula. Heheh..

Comments

Anonymous said…
I wanna take this opportunity to wish u all the best there...

please take care...

n u should know that... out there, there are people who pray for u.

xxx
Anonymous said…
thank you, whoever you are
nao said…
Wish u best of luck Pakalang :)
Anonymous said…
dear sir, well, omigod, i almost cry when i read those entries dedicated to ur son..im sure he`ll feel d same way too once he`s grown more and understands better..take care yah..
Anonymous said…
huhu...nak nangis jugak.....sir, be strong, i know u can do it!!