Wednesday, September 10, 2014

Mengapa Perlu Kolagen?

Apa ke menatangnya kolagen tu?

Jawapan mudahnya ialah protin. Ya... kolagen ialah sejenis protin.

Mengapa ia penting?

1. Hampir 25% protin dalam badan ialah kolagen. Jumlah yang besar ini menunjukkan kepentingan kolagen. Kalau kolagen berkurang, banyak fungsi badan akan terjejas. Jadi memang kena ambil kolagen tambahan kalau badan kita sendiri dah kurang menghasilkan kolagen.

2. Pengaruh kolagen kepada anggota tubuh sangat banyak. Ia membantu fungsi sendi, rambut, kulit malahan organ dalam lain seperti paru-paru, tulang, dan tendon.

3. Untuk menambah atau mengekalkan kecantikan paras rupa, kolagen amat penting. Kalau kurang kolagen, kulit akan mengendur dan bergaris-garis. Tak lagi halus dan licin seperti masa muda.

4. Ancaman dari persekitaran boleh melawan kekuatan kolagen yang dihasilkan secara semula jadi oleh badan. Pencemaran udara, kekeringan, dan macam-macam lagi elemen dalam persekitaran boleh menjejaskan kesihatan kulit. Bila badan dibekalkan dengan kolagen tambahan, ibarat menghantar askar tambahan untuk melindungi kulit daripada musuh luar.

5. Jawapan bagi sebab terakhir boleh korang dapati dengan keluarkan IC masing-masing. Cuba baca kuat-kuat nama yang tertera atas IC. itu lah jawapanny.

Because you're worth it. Korang layak dimanja dan dibelai dengan produk kolagen bermutu tinggi dari Shaklee ni. Nak makan boleh, nak tepek kat muka pun boleh. So, saya dengan rendah diri mengakui silap dalam membuat kenyataan bahawa serbuk kolagen Shaklee tak sesuai dibuat masker yang dikeluarkan sebelum ni. Layan video kat bawah ni untuk belajar cara buat masker kolagen Shaklee.


No comments: