Thursday, September 11, 2014

Kenapa saya makan Vivix Shaklee

Kali ini bersiaran dari kedai Achik di Taman Melawati. Kedai ni makin besar sejak pertama kali tengok: dah makin besar perniagaannya. Sapa-sapa nak buat fotokopi dan printing boleh la ke sini. Dulu mungkin kedai ni mula dengan sebuah meain fotokopi je agaknya. Tak kan tetiba besar kan? Sejarah saya dengan Shaklee pun begiti juga: bermula dengan sebotol Vivix.

Sebelum kenal Vivix, saya dah kenal beberapa produk dati syarikat lain. Dan saya memang ada makan produk yang mahal (hampir seribu ringgit sekali beli). Kesannya memang terasa. Jadi, saya memang tahu perbezaan supplemen/makanan tambahan yang berkualiti dan kurang berkualiti.
Produk yang sama saya berikan kepada emak. Mulanya ingatkan mak suka. Tapi, akhirnya dapat tahu mak tak berapa selesa dengan produk bentuk serbuk dan perlu dibancuh. Mak juga ada diabetes dan perlu ambil insulin. Jadi saya mula cari produk lain yang lebih sesuai dengan mak.


Tiga botol yang dah selesai kena ngap




















Saya tahu sepupu saya ada mengusahakan perniagaan Shaklee. Adik saya pun ada membeli produk Shalee daripadanya seperti Oste dan ESP. Bila saya tengok produk lain yang Shaklee ada, saya tertarik dengan Vivix. Apa itu Vivix? Saya pun baca serba sedikit pasal Vivix ni. Ada banyak testimoni Vivix dan yang paling menarik perhatian tentulah yang diberi oleh pesakit diabetes.


Kebetulan bulan tu ada promo Vivix. Saya pun order 2 : satu untuk mak satu untuk abah. Walaupun abah tak de diabetes, elok jugak abah makan untuk jaga kesihatan. Ada banyak sebab minum Vivix yang bergantung kepada keadaan orang tu sendiri. Disebabkan beli dua botol, terus dapat keahlian percuma. Sekejap je dapat membership (senang je nak buat bisnes online ni).

Kalau tengokkan harganya, Vivix ni bukanlah dalam kategori murah. Mampu ke nak beli? Hidup saya ni, nak kata susah tak susah, nak kata mewah tak mewah. Alhamdulillah cukup rezeki untuk beli Vivix. Dan memang terasa Vivix tu satu rezeki yang hebat. Mengapa saya kata macam tu? Sebab pada bulan yang sama saya beli sebotol untuk diri sendiri. Dan dapat jual dua botol kat kawan-kawan.
Sejak amalkan minum Vivix (sehari sekali je..sesudu teh), ada beberapa kesan yang sangat terasa:

1. Makin kurang kekerapan mata jadi merah. Dulu, kalau silap makan selalu rasa berat mata dan naik merah mata sebelah kanan. 
2. Kejadian bersin2, berkahak, gatal2 muka (resdung la tu, kan?) Juga makin berkurangan. Makan tak de la berjaga sangat. Udang dan sotong masih lagi 'halal' masuk perut. Tapi sekarang tak lagi menderita seperti dulu.
3. Ehkem...yg next ni orang la kata...bukan sya kata sendiri. Kununnya saya nampak makin muda. Hahha. Terima kaaihlah kepada yang memuji tu. Saya pulangka pujian kepada Allah yang menemukan saya dengan Vivix.
betul ke saya nampak muda?

Harapnya, seperti kedai Achik, penglibatan saya  dalam Shaklee akan berkembang. Saya sayang Vivix. Nak makan tiap-tiap hari. Dengan buat bisnes, harapnya mudahlah nak mencapai impian.
Sekian siaran petang ini.

No comments: