Thursday, April 03, 2014

Kedai baru shaklee

Kedai Shaklee yang dekat Aeon Alpha Angle tu dah tutup. Sebagai ganti, ada kedai serba baru di Taman Sri Rampai. Nampak lebih selesa di kedai baru ni. Ruang untuk parking ada banyak. Tak de la bersesak-sesak sangat macam kat tempat lama.

Hopefully kedai ni akan jadi persinggahan untuk stock up barang shaklee selalu ke arah menjadi OKR. Dah ramai yang buat bisnes dgn shaklee sampai dapat income empat atau lima angka. Kalau depa boleh, kita pun boleh. Janji kena rajin dan buat apa yang OKR buat. Dan kena mulakan dengan pemikiran.  Pemikiran OKR berbeza dengan pemikiran OKK. Pemikiran berbeza menghasilkan tindakan yang berbeza. Tindakan yang berbeza hasilkan keputusan yang berbeza.

Ringkasnya: pemikiran -> tindakan -> keputusan

Kita tak boleh harap keputusan yang berbeza (income naik berganda) kalau masih buat benda yang sama setiap bulan. Kita juga tak boleh harap buat beda yang berbeza kalau kita masih berpegang pada corak pemikiran yang sama.

So, macam mana nak mula? Boleh mulakan dengan join Shaklee. Ramai leaders yang boleh tunjukkan cara bertindak dan cara berfikir yang sesuai. Nak kata magik tu tidaklah. Tapi, bila kita sendiri buat, baru terasa kelainannya. Kalau tak dapat jugak, mubgkin Allah tutup pintu rezeki kita di situ. Allah je yg lebih tahu rahsianya.

Sebagai insan, kita cubalah usaha. Memang mula-mula tu rasa tak cuak, risau, tak selesa dan sebagainya. Itulah yang dinamakan 'keluat dari zon selesa'. Kita cuba sesuatu yang baru untuk dapatkan sesuatu yang baru. Kalau nak selesa2 dgn yang lama, hasilnya sama dengan benda yg lama jugak la.

Itu sebab agaknya Shaklee buka kedai baru. Bersedia nak menggandakan sales agaknya. Jom bertindak jadi OKR

No comments: