Saturday, January 04, 2014

Shaklee dalam Facebook

Ada yang tak yakin berniaga melalui Facebook. Tak lakulah. Tak jalanlah. Tak ramai customerlah. (Banyak alasanlah). Mungkin *opinion* kita tu berdasarkan pengalaman peribadi yang terhad. Kalau dilihat faktanya, pengalaman kita tu tak mencerminkan apa yang sebenarnya berlaku. 

"According to Facebook statistic published by Socialbakers, total Facebook users in the country are more than 13 million or equivalent to 49.83 per cent of Malaysia’s population, which makes it #18 in the ranking of all Facebook statistics by Country." (sumber di sini)

Dalam senarai friends korang, maksimum ada 5,000 kan? Ada lagi 12,995,000 yang korang belum capai. Bilangan friends korang tu ibarat a drop in a bucket. Dan, bucket tu makin membesar setiap hari. So, tak de timbul isu kurang customer. Isu yang lebih penting ialah macam mana nak target customer. Alihkan kerisauan kepada benda yang lebih berasas. kalau tak de ilmu dan strategi...memang susah nak reach out kepada customer yang berlambak-lambak dalam Facebook.

Ok .. ok.. .diakui..ada profile yang fake. Orangnya tak wujud. Sorang manusia ada tiga empat akaun. Yang menulis ni pun sama. Yang membaca ni pun agaknya ada lebih daripada satu akaun FB. Kalaulah 50% adalah akaun fake, masih ada 6,495,000 customer di luar sana. Kalau korang dapat 1% pun dari jumlah tu...korang rasa bisnes boleh jalan ke tidak? 

Dengan Shaklee, kalau korang ada 64,950 customer, dah setiap seorang beli sebotol alfalfa (small - yang harganya dah jatuh tersungkur bulan ni), cuba kira berapa UV yang korang dapat. Berapa besar bonus tu? Bersedialah untuk membayar zakat perniagaan.




Kepada Tuan-tuan dan Puan-puan yang membaca ni, dan masih belum mencuba kehebatan alfalfa Shaklee, sudi-sudikanlah menjadi seorang daripada 64,950 customer istimewa saya. :-) Kalau diambil bersama OmegaGuard, dapat membantu jaga kesihatan jantung dan dara. Fan ada banyak keistimewaan lagi. Tak tanya tak dapat tau.

No comments: